Jeigu internete ieškotumėte informacijos pagal užklausą modern graphic design, neabejotinai rastumėte daug pavyzdžių, kurie jums tarpusavyje būtų kažkuo panašūs. Šiais laikais kuriami interneto puslapiai, o taip pat ir bet kokie savo specialiai sukurtą dizainą turintys produktai visada turi panašių savybių, o tokie panašumai atsiranda neatsitiktinai. Ką vertėtų žinoti apie grafinį dizainą? Kad jo tendencijos keičiasi kas keletą metų ir savo stipria banga nusiridena per įvairiausias sritis, kuriose svarbu vaizdas bei estetika. Tad šiandien pakalbėkime apie dvi itin populiarias dizaino kryptis. Tai minimalizmas ir 70 – ųjų atgimęs „pop art“ stilius.
Minimalizmas
Vos tik paminime žodį „minimalizmas“ kiekvienas iškart įsivaizduojame Skandinaviją, kuriame šis stilius yra labai populiarus, o jeigu ir nėra, tai bent jau mums taip atrodo. Kaip tik pamatome didelę tuščią baltą erdvę su keliais mediniais baldais ir žaliuojančiu medeliu vazone, iškart mąstome apie minimalizmą. Tas pats stilius mums atpažįstamas ir tinklapių dizaine. Jeigu ieškotume pagal užklausą website designers in London, tai tikrai nesunkiai atrastume tokių dizaino pavyzdžių, kuriuos atliko mūsų surasti dizaineriai. Juk beveik pas kiekvieną dizainerį jo portfolio rasime kažką tikrai nedideliu, paprasto, šviesaus. Tai ir bus tas vadinamasis minimalizmas. Tad tam, kad galėtume jį atpažinti, turime žinoti kelis pagrindinius principus. Spalvos yra šviesios, o vyraujanti dažniausiai balta. Negali būti daug skirtingų spalvų derinių, labiau tinkamas variantas, kai susimaišo dvi arba trys, tikrai ne daugiau, spalvų. Tai galioja ir projektuojant kambarius, ir daiktų dizainą ir interneto svetainę.
Žurnalų ir koliažų mozaika
Jeigu atkreipsime dėmesį į visokių reklamų maketus, nesunkiai pastebėsime, kad pastaruoju metu labai išpopuliarėjo stilius, kuris cituoja visokius žurnalus, kitokias reklamas, populiarius logotipus, amerikietiškus komiksus. Neretai jis imituoja ir 70 – ųjų stiliaus „Pop Art“ pavyzdžius, tarsi tai būtų šio laikmečio atgimimas. Iš tiesų, dabartinis madingas stilius, kaip ir anksčiau aptartas minimalizmas, lygiai taip pat atsiduria toje pačioje kategorijoje, kai kartojamas kažkoks praeities pėdsakas. Juk nei minimalizmas, nei koliažai nėra šių laikų dizaino pasiekimas. Tai buvo populiaru prieš kelias dešimtis metų, tiesiog pastaruoju metu, postmodernizme, mes nuolat matome ir stebime tokius atvejus, kai kartojasi kažkokie praeityje jau buvę vaizdai, praeityje sakyti žodžiai, minėti dalykai. Taigi, šie abu aptarti stiliai yra populiarūs maketuojant bet kokius leidinius, kuriant interneto svetainių turinį ir netgi atsižvelgiant į visokių daiktų pakuočių dizainą.
Parašykite komentarą